با 10 نقاش برتر ساختمان آشنا بشید

برترین نقاش های ساختمان

 

صنعت نقاشی ساختمان دنیا دارای بسیاری از نقاشان با استعداد و ماهر است که هر یک با سبک خود، در دنیای هنر پیشرو هستند. اما به عنوان چند نمونه از برترین نقاشان ساختمان در جهان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. دیوید هوکنی (David Hockney)

 

دیوید هوکنی (David Hockney)
دیوید هوکنی (David Hockney)

 

دیوید هوکنی (David Hockney)، نقاش، گرافیست و عکاس انگلیسی است که در سبک پاپ آرت شهرت دارد. او در سال 1937 در بردفورد، انگلستان به دنیا آمد و در دانشگاه هنری برادفورد، دانشگاه لندن و دانشگاه کالیفرنیا آموزش دید. او با استفاده از ترکیب رنگ‌های شاد و طرح‌های ساده، آثاری با شخصیت و شناوری خلق کرده است که بازخورد بسیار خوبی در بین مخاطبان دارد.

هوکنی از مشهورترین آثارش می‌توان به "آب‌نقاشی‌های بزرگ" او در دهه 1960 اشاره کرد که در آن از روش نوآورانه‌ای برای ثبت تصاویر که شامل ثبت تصاویر با زاویه دید مختلف بود، استفاده کرد. او همچنین در طول دوران خلاقیتش، آثاری در سبک‌های مختلفی از جمله نقاشی، گرافیک، عکاسی و همچنین فیلم‌های کوتاه خلق کرده است. او برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه توماس مورتون، جایزه لورازو و همچنین جایزه لگاسی است.

 

2. زها حدید (Zaha Hadid)

 

زها حدید (Zaha Hadid)
زها حدید (Zaha Hadid)

 

زها حدید (Zaha Hadid)، معمار برجسته‌ای از اصل ایرانی بود که در سال 1950 در بغداد، عراق به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه های آمریکا، لندن و برلین به پایان رساند. حدید به عنوان یکی از برترین معماران جهان شناخته می‌شود که معماری خلاقانه، نوآورانه و غیرمعمول خود را در طراحی ساختمان‌ها و پروژه‌های بزرگ به نمایش گذاشته است.

او طراح بسیاری از ساختمان‌های برجسته در سراسر جهان مانند ساختمان هنرهای نمایشی ماکسیم گورکی در بخشکاپیشه، روسیه و ساختمان نئوپولیس در طوکیو، ژاپن بود. در سال 2004 او اولین زنی بود که جایزه پریتزکر را دریافت کرد و در سال 2016 دار فانکل (Zaha Hadid) به دلیل بیماری درگذشت، اما اثر بسیاری از پروژه‌های او به عنوان یادگاری بی‌نهایت در زمینه معماری باقی مانده است.


3. فرانک جری (Frank Gehry)

 

فرانک جری (Frank Gehry)
فرانک جری (Frank Gehry)

 

فرانک جری (Frank Gehry)، معمار برجسته‌ای اهل کانادا است که در سال 1929 در تورنتو به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه هاروارد، دانشگاه جنوب کالیفرنیا و دانشگاه لوس انجلس به پایان رساند. جری با استفاده از موادی مانند فولاد، شیشه و بتن و با طراحی ساختمان‌هایی با اشکال منحنی و پویا، شهرتی بین‌المللی کسب کرد.

او طراحی بسیاری از ساختمان‌های برجسته و معروف در سراسر جهان از جمله موزه گوگنهایم در بیلبائو، اسپانیا و والت دیزنی کانسرت هال در لوس آنجلس، ایالات متحده را بر عهده داشته است. جری برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه پریتزکر، جایزه ولف و جایزه امپراتوری ژاپن شده است. او همچنین به عنوان یکی از معماران برجسته دنیا شناخته می‌شود که با سبک خلاق و نوآورانه‌اش، الهام بخش بسیاری از معماران جوان در سراسر جهان بوده است.

 

4. رنزو پیانو (Renzo Piano)

 

رنزو پیانو (Renzo Piano)
رنزو پیانو (Renzo Piano)

 

رنزو پیانو (Renzo Piano)، معمار مشهور اهل ایتالیا است که در سال 1937 در جنوا به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، ایتالیا به پایان رساند و سپس به همراه پدرش، که نیز معمار بود، در کارهای معماری شرکت کرد. 

پروژه‌های او شامل ساختمان‌های برجسته و مشهوری مانند مرکز پمپیدو در پاریس، ساختمان رایگانتز در لندن، آکواریوم کالیفرنیا در لوس آنجلس و ساختمان کنسرت هال زینک در نیویورک می‌شود. پیانو برای طراحی ساختمان‌های خود از روش‌های نوآورانه‌ای همچون استفاده از طرح‌های سبک و منحنی، استفاده از مواد فناوری پیشرفته و اهتمام به جزئیات استفاده می‌کند. 

او برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه پریتزکر، جایزه رویال آکادمی معماری بریتانیا، جایزه رایگانتز و جایزه امپراتوری ژاپن شده است. پیانو به عنوان یکی از معماران برجسته دنیا شناخته می‌شود که با استفاده از تکنولوژی و طراحی‌های نوآورانه، ساختمان‌هایی با شخصیت و زیبا ایجاد کرده است.

 

5. نورمن فوستر (Norman Foster)

 

نورمن فوستر (Norman Foster)
نورمن فوستر (Norman Foster)

 

نورمن فوستر (Norman Foster)، معمار معروف اهل بریتانیا است که در سال 1935 در مانچستر به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه مانچستر و دانشگاه ییل، ایالات متحده آمریکا به پایان رساند. فوستر با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و طراحی‌های نوآورانه، شهرتی جهانی را برای خود به دست آورده است.

پروژه‌های او شامل ساختمان‌های برجسته و مشهوری مانند ساختمان گرجستان در لندن، پل لندن، ساختمان کالاهاری در سوئیس و ساختمان های دیگری است. فوستر برای طراحی ساختمان‌های خود از روش‌های نوآورانه‌ای همچون استفاده از مواد سبک و فناوری پیشرفته، طراحی ساختمان‌های بدون پرده و استفاده از نورپردازی طبیعی استفاده می‌کند.

او برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه پریتزکر، جایزه رویال آکادمی معماری بریتانیا و جایزه امپراتوری ژاپن شده است. فوستر به عنوان یکی از معماران برجسته دنیا شناخته می‌شود که با طراحی‌های خلاقانه و کاربردی، ساختمان‌هایی با شخصیت و امکانات پیشرفته ایجاد کرده است.


6. فرناندو بوتراگو (Fernando Botero)

 

فرناندو بوتراگو (Fernando Botero)
فرناندو بوتراگو (Fernando Botero)

 

فرناندو بوتراگو (Fernando Botero)، نقاش و مجسمه‌ساز برجسته اهل کلمبیا است که در سال 1932 در مدلین، کلمبیا به دنیا آمد. او به خاطر نقاشی‌ها و مجسمه‌های خود با شخصیت و پرجنب و جوش شناخته می‌شود که عموما از افراد با بدن‌های پرجنب و چاق ترسیم شده‌اند.

آثار بوتراگو شامل تابلوهای نقاشی و مجسمه‌هایی با موضوعات مختلف مانند طبیعت‌، انسان و جامعه هستند. او در طراحی آثار خود از روش‌های نوآورانه استفاده می‌کند و از جزئیات بزرگ و سبکی خاص در طراحی خود استفاده می‌کند.

بوتراگو در سراسر جهان به دلیل آثار خود شناخته شده است و برنده جوایز مختلفی از جمله جایزه افتخاری پرنسیپ آستوریاس و جایزه طلا در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی هنر معاصر در مدرید شده است. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین هنرمندان لاتین در دنیا شناخته می‌شود که با استفاده از سبک خاص خود، توانسته است آثاری بسیار شناور و خاص را برای دنیای هنر به ارمغان آورد.


7. آنی لیبوویتز (Anni Albers)

 

آنی لیبوویتز (Anni Albers)
آنی لیبوویتز (Anni Albers)

 

آنی لیبوویتز (Anni Albers)، طراح پارچه و بافت اهل آلمان بود که در سال 1899 در برلین به دنیا آمد و در سال 1994 در آمریکا درگذشت. او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم در زمینه بافت و پارچه شناخته می‌شود.

لیبوویتز در دانشگاه برلین و در سال 1922 در بخش بافت دانشکده بائاوهاوس آموزش دید و سپس به همراه شوهرش، جوزف البرز (Josef Albers)، به آمریکا رفت و در دانشگاه بلک ماونتینز دوره‌های آموزشی ارائه داد.

این هنرمند در زمینه‌های مختلفی از جمله طراحی و بافت پارچه، طراحی داخلی و نقاشی فعالیت داشت. آثار او شهرتی بین المللی دارد و در بسیاری از موزه‌های هنر و مجموعه‌های خصوصی جهان قرار دارند.

لیبوویتز با استفاده از ترکیب‌های مختلف رنگ، بافت‌های متنوع و الگوهای متنوع، طرح‌های بافت شده‌ای را خلق کرد که به عنوان نمونه‌های برجسته در زمینه هنر تجسمی قرار دارند. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین هنرمندان زمان خود در زمینه طراحی پارچه، توانسته است با استفاده از تکنیک‌های نوآورانه و الهام‌گیری از فرهنگ‌های مختلف، آثاری بی‌نظیر را به ارمغان آورد.


8. جان پاول کونست (John Paul Constable)

 

John Constable
John Constable

 

 به نام "جان کنستیبل" (John Constable) اشاره داریم. جان کنستیبل (1776-1837)، نقاش اهل انگلستان بود که بیشتر به خاطر تصویرهای طبیعت و مناظر انگلیسی‌اش شناخته می‌شود. او در دوران رمانتیسم انگلیس فعالیت می‌کرد و طبیعت را با واقع‌گرایی بیان می‌کرد.

کنستیبل در مناظر خود از تکنیک‌هایی مانند "طرح" (sketch) استفاده می‌کرد که قبلاً برای ایجاد آثار پیش نمونه کاربرد داشته بود. او با استفاده از طرح‌هایی که در فضای باز انجام می‌شد به طرزی زیبا و واقع‌گرایانه تصاویری از مناظر و طبیعت ایجاد می‌کرد. او به شدت تحت تأثیر نقاشان هلندی قرار داشت، به ویژه آدریان فان دیک (Aelbert Cuyp) و ماینرت هوبر (Meindert Hobbema)، و از روش‌های آنها برای نمایش فضا و نور در مناظر خود الهام گرفت. آثار کنستیبل، بازتاب واقعیت و زیبایی طبیعی بوده و تأثیر فراوانی در نقاشی‌های بعدی داشته است.


9. وینسنت وان گوخ (Vincent van Gogh)

 

وینسنت وان گوخ (Vincent van Gogh)
وینسنت وان گوخ (Vincent van Gogh)

 

وینسنت ویلم وان گوخ (Vincent Willem van Gogh)، نقاش برجسته هلندی بود که در دوران پس از انتقال به پاریس و آرل، به تولید آثار بسیاری از جمله نقاشی‌هایی با موضوعاتی از جمله طبیعت، مناظر، زندگی شهری و تصاویر از خود و دیگران پرداخت.

وی به عنوان یکی از برجسته‌ترین نقاشان تاریخ هنر شناخته می‌شود و از آثار او به‌عنوان سرنخ برای شناخت و بررسی روان‌شناختی وی استفاده شده است. آثار وی به عنوان نمونه‌هایی از اثرات بیماری روانی، فقر و کودکی سخت به شمار می‌روند.

وی در طی زندگی خود بیش از ۲۰۰ تصویر و ۱۰۰۰ نقاشی از مناظر، شهرها، آدم‌ها و گل‌ها نقاشی کرد. آثار وی با شخصیت و سبکی خاص در طراحی، رنگ‌آمیزی و کاربرد نور شناخته می‌شود. او از طریق استفاده از رنگ‌های قوی و نورهای شدید، موفق به ایجاد اثرات بصری خاصی در آثار خود شد.

وینسنت وان گوخ پس از درگذشت، به عنوان یکی از برجسته‌ترین هنرمندان تاریخ شناخته شد و آثار او در موزه‌ها و مجموعه‌های هنری دنیا به عنوان نمونه‌های برجسته هنر قرار دارند.

 


10. پابلو پیکاسو (Pablo Picasso)

 

پابلو پیکاسو (Pablo Picasso)
پابلو پیکاسو (Pablo Picasso)

 

پابلو روئیز پیکاسو (Pablo Ruiz Picasso)، نقاش، مجسمه‌ساز و طراح اهل اسپانیا بود که به عنوان یکی از برجسته‌ترین هنرمندان تاریخ هنر شناخته می‌شود. او در سبک‌های مختلف هنری فعالیت داشت و در زمینه نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، چاپ و همچنین دیگر فعالیت‌های هنری بسیار موفق بود.

پیکاسو در دوره بلو، آثاری با رنگ‌های خاکستری و آبی تیره خلق کرد، به طوری که حس انزوا و غم در آنها به خوبی بیان شده بود. در دورهٔ سبز، او به طرزی نوآورانه از رنگ‌های سبز، زرد و آبی استفاده کرد و آثاری با احساس شادی و خنده خلق کرد. در دورهٔ کوبیسم، او به طرزی نوآورانه و با استفاده از شکل‌های هندسی و تجزیه و تحلیل فضا، آثاری را به وجود آورد که به عنوان نمونه‌هایی برجسته از هنر کوبیسم شناخته می‌شوند.

پیکاسو در زمان زندگی خود بیش از ۵۰٬۰۰۰ اثر خلق کرد و از جمله آثار مشهورش می‌توان به نقاشی گرفتاری گربه، خانم‌های آوینیون، نقاشی گربه، گربه‌های آبی، گوسفندان ولف که در دوره کوبیسم خلق شده‌اند، اشاره کرد. آثار پیکاسو در موزه‌ها و مجموعه‌های هنری دنیا به عنوان نمونه‌های برجسته هنر قرار دارند و به عنوان یکی از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم شناخته می‌شود.